Perinatale kinesitherapie

De kinesitherapeute begeleidt en ondersteunt de zwangere om zich optimaal voor te bereiden op de bevalling.
We creƫren een goede houding, soepelheid, evenwicht, stabiliteit, spierkracht, beweeglijkheid, bloedcirculatie, ademhaling en ontspanning.

Na de bevalling streven we naar de bewustwording en het versterken van het lichaam om zo een goede stabiliteit en een juiste houding aan te nemen, met aandacht voor de mentale gezondheid.

Versterk je afweersysteem

Kpni ( Klinische Psycho-Neuro-Immunologie) bestudeert hoe je op een natuurlijke manier kan bijdragen aan je eigen gezondheid. Inzicht in het ontstaan van je ziektebeeld/klacht brengt helderheid zodat je optimaal gemotiveerd kan geraken om specifieke aanpassingen te doen. Informatie krijgen en het werken aan een betere levensstijl, slaap-waakritme, rust-werkbalans, schermtijd, gedachtengang, emoties leiden naar verandering dat een genezingsproces in gang zet. Zeer interessant! U zal verstelt staan van wat je zelf kan bijdragen!

Kaakklachten

Het kaakgewricht of Temporomandibulaire gewricht verbindt de onderkaak met de schedel en speelt een cruciale rol bij het kauwen, spreken en openen en sluiten van de mond. Een Temporomandibulaire Dysfunctie TMD is een verzamelnaam voor aandoeningen die pijn en disfunctie veroorzaken in het kaakgewricht, de spieren die verantwoordelijk zijn voor kaakbewegingen en omliggende structuren.

Fasciatherapie

Fasciatherapie is een respectvolle, zachte, persoonsgerichte therapie die kan bestaan uit een manuele behandeling, die beantwoordt aan de vraag van het lichaam, een oefentherapie, introspectie en indien gewenst een therapeutisch gesprek.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}